I begyndelsen af 1900-tallet trådte den unge advokat Karl Qvortrup ind i ejendomsbranchen som partner i en større advokatvirksomhed. Advokatvirksomheden ydede juridisk rådgivning ved større byggerier og ejendomsprojekter og spillede blandt andet en nøglerolle som juridisk rådgiver ved opførelsen af markante bygninger som Vesterport og Hotel Astoria i København.
Efter anden Verdenskrig blev Karl Qvortrup eneindehaver af det, der senere skulle blive Qvortrup Administration A/S, og hans vision var klar: han ville tilbyde kvalificeret juridisk og administrativ rådgivning målrettet boligmarkedet i hovedstadsområdet.
Karl Qvortrup gik desværre alt for tidligt bort, og i 1950’erne overtog hans søn, advokat Leif Qvortrup, virksomheden sammen med advokat H. J. Beier som sammen videreførte faderens ambitioner.
Gennem tiden har Qvortrup Administration A/S udviklet sig til en af branchens og Københavns mest erfarne og kompetente aktører inden for ejendomsadministration. Vores team består i dag af dedikerede og fagligt stærke medarbejdere med dyb indsigt i administration af ejendomme. Vores portefølje tæller i dag både andelsboligforeninger og ejerforeninger samt professionelle udlejere.
I 2020 indledte Qvortrup Administration A/S en strategisk og organisatorisk udvikling med Rasmus Slot Nielsen og Martin Skaarup i spidsen. Begge profiler trådte ind i virksomheden med mange års erfaring fra ejendomsbranchen og med en stærk faglig baggrund. De havde en klar ambition: at modernisere og effektivisere vores ejendomsadministration med fokus på digitalisering, procesoptimering og kundeværdi.
Samtidig ønskede de at bevare det, som har været virksomhedens fundament i generationer – nemlig personlig service, høj faglighed og værdiskabende administration af ejendommene. Det er fortsat vores mål at være en betroet samarbejdspartner, der skaber overblik og tryghed for vores kunder.
Rasmus Slot Nielsen og Martin Skaarup blev i 2020 en del af ejer- og partnerkredsen. Denne bestod af familien af de oprindelige ejere og CEO Jens Anker Hansen, der i mere end 30 år havde stået i spidsen for Qvortrup. I 2025 skete der et naturligt generationsskifte, hvor de oprindelige ejeres familier trådte ud af partner- og ejerkredsen for at gøre plads til en ny fremtid for virksomheden.
Det har længe været en ambition, at de personer, der dagligt driver og udvikler virksomheden, også skal være kernen i ejerskabet. Derfor blev det et naturligt skridt at samle ejerskab og ledelse hos de personer, der har deres virke, engagement og faglige passion i Qvortrup Administration A/S.
Med respekt for vores historie og med fokus på fremtiden fortsætter vi rejsen med samme stærke værdigrundlag og et klart mål: at levere professionel, værdiskabende ejendomsadministration med udgangspunkt i vores kunders behov.
Hos Qvortrup Administration A/S er vi stolte af vores historie og vores stærke virksomhedskultur, som bygger på faglighed, nærvær og ansvarlighed. Vi tror på, at god administration af ejendomme handler om mere end systemer og tal – det handler om relationer, indsigt og kvalitet i alle led.
Siden 1960’erne har vi drevet professionel ejendomsadministration i København for store dele af den danske boligsektor – herunder for ejerforeninger, andelsboligforeninger og investeringsejendomme.
Vi bevæger os hver dag mod en stadig mere værdiskabende og moderne ejendomsadministration med udgangspunkt i vores kunder og vores administrationsfilosofi.
Du kan læse mere om vores administrationsfilosofi, vores personale og vores faglighed her på siden. Du kan også læse om vores oplysningsmeddelelse angående vores databehandling af vores kunder.
Historien om Qvortrup og vores mere end 60 års erfaring inden for ejendomsadministration, vidner i høj grad om, at vi ved, hvad vi laver.
Vi har igennem årene opbygget en omfattende ekspertise inden for administration af boliger på tværs af boligsektoren i og omkring København, og vores dybtgående viden om vores fag, gør os i stand til at give vores kunder den bedste service muligt.
Vi tror på, at vores lange historie er vidnesbyrd om vores ekspertise og høje faglighed. Vi har opbygget stærke relationer til vores kunder og samarbejdspartnere, og vi er stolte af i dag at have et dedikeret team, der altid er klar til at yde den bedste service og sikre, at vores kunders behov er i centrum.
Med afsæt i den mere end 100 år lange historie om Qvortrup har vi mange års erfaring i at tilbyde ydelser særligt tilpasset den danske boligmasse.
Vi tilbyder en bred vifte af ydelser, der er designet til at hjælpe vores kunder med alt fra lejekontrakter til vedligeholdelse af ejendomme. Vi ved, at hvert kundebehov er unikt, og derfor tilbyder vi en bred palette af administrative muligheder – herunder digital platform, selvbetjeningsløsninger, vejledninger, nyhedsbreve,.
Vi mener, at vores lange historie og ekspertise inden for vores fag gør os til et godt valg for enhver, der søger en pålidelig og erfaren samarbejdspartner til at administrere deres ejendom. Hvis ikke du allerede er kunde i vores ejendomsadministration, så tøv ikke med at tage kontakt til os, så vi kan belyse, hvad vi kan hjælpe netop din ejendom med.
Vores selvbetjening gør det muligt at iværksætte udvalgte opgaver på egen hånd. Det sparer tid og sikrer effektiviteten. Selvbetjeningen er forbeholdt vores kunder – prøv den i dag og oplev bekvemmeligheden ved at iværksætte opgaver, når det passer dig.
I Qvortrup har vi udgivet nyhedsbrevet Q-munity, som er et nyhedsbrev målrettet foreningsfællesskabet og den frivillige bestyrelse. Vi opdaterer også løbende vores hjemmeside med relevante nyheder og artikler, som kan være afgørende værktøjer for bestyrelse og ejerkreds.
Vores digitale vejledninger gør det nemt for både beboere, bestyrelse og ejerkreds at navigere og færdes i deres ejendomsfællesskab. Besøg vores side med digitale vejledninger i dag og få adgang til relevant information og brugbare tip til ejendomsfællesskabet.
Qvortrup Administration A/S
Lyngbyvej 28, 2. tv.
2100 København Ø
Telefon: 35 35 43 00
Mail: qa@qvortrup-adm.dk
Åbningstider
man & ons: 09.30 – 15.00
tirs & tors: 09.00-15:00
fre: 09.00 – 13.00
CVR: 85 41 12 17
Qvortrup bruger cookies på sin hjemmeside til at behandle personoplysninger, hvilket kræver oplysning og indsamling af samtykke.
Cookies, der er nødvendige for at hjemmesiden fungerer korrekt er undtaget fra kravene om information og samtykke.
Læs mere om vores Persondatapolitik